Espinosa Mendoza, Camila AndreaCamila AndreaEspinosa MendozaVargas Rozo, Jarhy AlejandraJarhy AlejandraVargas RozoCortes Cortes, Jorge Alexander2025-08-112025-08-112022-12-05https://repositorio.unicoc.edu.co/handle/SII-Unicoc/896At the present, slow fashion is becoming more and more popular in many countries around the world, including Colombia. These countries have implemented measures so that fashion organizations make their garments with recycled materials, in such a way that the consumer has more knowledge and awareness of the negative effects that the industries that carry out the recycling are generating. fast fashion in the environment and thus changing when buying clothing. Likewise, in the pandemic, second-hand clothes were widely accepted by people, since they were an online business opportunity, making people aware of this phenomenon and making them acquire these clothing items since high prices were evident. of new clothes. However, there is a strategic measure that the department stores in the fast fashion industry have considered called join life, to show their customers that they are interested in sustainability within the textile industry sector, guaranteeing care for the environment, quality and prolonging the life of its products, where the product increases its use time 7 times. The join life is seen in different stores such as Adidas, h&m, MNG, among others, which decided to give their sustainability campaigns other names, because in this way they seek to generate a great impact on their customers, however, the garments of these clothing lines do not have prices accessible to all the consuming public of the market.En la actualidad el slow fashion se está dando a conocer cada vez más en muchos países del mundo, entre ellos Colombia. Estos países, han implementado medidas para que las organizaciones de moda realicen las confecciones de sus prendas de vestir con materiales reciclados, de tal manera que, el consumidor tenga más conocimiento y consciencia de los efectos negativos que están generando las industrias que llevan a cabo el fast fashion en el medio ambiente y así cambiando a la hora de comprar prendas de vestir. Asimismo, en la pandemia, la ropa de segunda mano tuvo una gran aceptación en las personas, puesto que fueron una oportunidad de negocio online, dando a conocer más acerca de este fenómeno y haciendo que adquiriera estas prendas de vestir puesto que se evidenció altos precios de la ropa nueva. Sin embargo, existe una medida estratégica que los grandes almacenes de la industria del fast fashion han tenido en cuenta denominada join life, para demostrarle a sus clientes que están interesados por la sostenibilidad dentro del sector de la industria textil, garantizando cuidado del medio ambiente, de la calidad y prolongando la vida de sus productos, donde el producto aumenta 7 veces más su tiempo de uso. El joint life se ve en diferentes tiendas como Adidas, h&m, MNG, entre otros, los cuales decidieron darles otros nombres a sus campañas de sostenibilidad, pues de esta manera buscan generar un gran impacto en sus clientes, sin embargo, las prendas de estas líneas de ropa no tienen precios accesibles a todo el público consumidor del mercado.38 pp.application/pdfesfast fashionjoin lifemoda circularsostenibilidadslow fashionInvestigación de campoArmario circular con importación de ropa ecológicaCircular wardrobe with imported ecological clothingtext::thesis::bachelor thesisTNE 61Circular fashionfast fashionjoin lifesustainabilityslow fashionopenAccess