Avila Delgado, Eliana MaríaEliana MaríaAvila DelgadoMoreno Fajardo, Mónica Del PilarMónica Del PilarMoreno FajardoOsorio Ayala, Luz AngelaLuz AngelaOsorio AyalaVillamil Arias, Juan PabloJuan PabloVillamil AriasForero Fonseca, JairoBermúdez Quintana, Elba María2025-09-102025-09-101999-05-27https://repositorio.unicoc.edu.co/handle/SII-Unicoc/1084The Colombian Dental College's undergraduate clinic, in its ongoing interest in improving the services it provides to the community through its students, decided to support this study to determine the level of satisfaction of the patients it serves daily, thus providing another tool to identify weaknesses in the service it provides. For these reasons, and in order to evaluate the quality of service, a survey was conducted. This survey not only includes questions about the services but also identifies the areas from which patients travel, the initial reason for the consultation, and an age group classification. This allows for a broader view of this study, making it a strong foundation for future studies. Similarly, the study presents not only the patient's perception of the operator (student) who treats them, but also the staff who surround them from the moment they enter the clinic, including orderlies, elevator operators, secretaries, teachers, and others, in order to comprehensively evaluate the quality of service.La clínica de pregrado del Colegio Odontológico Colombiano (Colegio Universitario Colombiano) en su continuo interés de mejorar los servicios que presta a la comunidad a través de sus estudiantes, decidió apoyar este estudio con el fin de conocer el grado de satisfacción de los pacientes atendidos diariamente, consiguiendo de esta manera una herramienta más para encontrar debilidades en el servicio que presta. Por Io anterior y con el fin de evaluar la calidad del servicio se plantea una encuesta que no solo contiene preguntas sobre los servicios sino que identifica las zonas desde las cuales se desplazan los pacientes, el motivo inicial de la consulta y una clasificación del grupo etario, Io cual permite que este estudio tenga una mayor visión convirtiéndolo en una fuerte base para futuros estudios. De igual manera se presenta no solo el concepto que el paciente tiene del operador (alumno) que Io atiende sino del personal que Io rodea desde que ingresa a la clínica incluyendo a celadores, ascensoristas, secretaria, docente entre otros, con el fin de evaluar integralmente la calidad del servicio.92 ppapplication/pdfesHerramienta servicioCalidad del servicioPacientesGrupo etarioPersonalInvestigación de campoGrado de satisfacción de los pacientes atendidos en la clínica de pregrado del Colegio Odontológico Colombiano (febrero-marzo-abril-mayo) 1999Level of satisfaction of patients treated at the undergraduate clinic of the Colombian Dental College (February-March-April-May) 1999text::thesis::bachelor thesisTO-BOG-19991-0802Service ToolService QualityPatientsAge GroupStaffopenAccess