Sissa Ciro, Yenifer MarcelaYenifer MarcelaSissa CiroGómez Rodríguez, Laura CatalinaLaura CatalinaGómez RodríguezPachón Rodríguez, Mónica Alejandra2025-09-242025-09-242019-12-01https://repositorio.unicoc.edu.co/handle/SII-Unicoc/1130The following research was conducted to analyze the Asian market demand for organic products and thereby contribute to the study of the opportunities Colombia has in international markets, in order to contribute to the development of Colombian agriculture, especially in organic products, since according to Fedeorgánicos (Luis Betancourt, 2018), Colombia has not fully exploited resources for the production of organic products, although 95% of what is produced is for export and the remaining 5% is used for domestic consumption of these foods. A study conducted by The Nielsen Company reveals that as time goes by, trends towards healthy eating are increasing (Company, 2017) and, therefore, organic foods have become an alternative in this lifestyle. Taking into account the growing consumption of these products in the world (OM) (Organic Monitor, 2018)), the Asian target market becomes an objective of analysis, since its consumption of healthy products has been increasing (Research, International, 2018), which leads to having the opportunity to market organic products on this continent.La siguiente investigación se hizo con el fin de realizar un análisis de la demanda del mercado asiático por productos orgánicos y con ello contribuir al estudio de las oportunidades que tiene Colombia en los mercados internacionales, con el fin de aportar en el desarrollo de la agricultura colombiana, especialmente en productos orgánicos, ya que según Fedeorgánicos (Luis Betancourt, 2018), en Colombia no se ha explotado del todo los recursos para la producción de orgánicos, aunque de lo que se produce, 95% es para exportar y el 5% restante se usa para el consumo interno de estos alimentos. Un estudio realizado por The Nielsen Company revela, que a medida que pasa el tiempo las tendencias de tener una alimentación saludable van aumentando (Company, 2017) y, por ende, los orgánicos se han convertido en una alternativa en este estilo de vida. Teniendo en cuenta el creciente consumo de los mismos en el mundo (OM) (Organic Monitor, 2018)), el mercado objetivo asiático se convierte en objetivo de análisis, ya que viene incrementado su consumo de productos saludables (Research, International, 2018), lo que lleva a tener la oportunidad para comercializar productos orgánicos en este continente.78 ppapplication/pdfesOrganicosSaludablesAlimentaciónProducciónAgriculturaFrutasInvestigación de campoCapacidad de la producción orgánica en Colombia hacia el mercado asiático.Capacity of organic production in Colombia for the Asian market.text::thesis::bachelor thesisTNE-BOG-20192-015OrganicHealthyFoodProductionAgricultureFruitsopenAccess